Řešení nepovolených úprav vozidla, nástavby

V praxi se velmi často setkáváme s neoprávněnými zásahy do konstrukce vozidla nebo nástavby (přestavbami) jako např. změna typu, úprava rozměrů atd. Tyto zásahy jsou nejen překážkou pro získání platné STK, ale v případě provozování vozidla na pozemních komunikacích mohou vést k právním důsledkům. Rozpor mezi údaji, s nimiž bylo vozidlo schváleno do provozu a skutečným stavem lze odstranit v rámci tzv. hromadné přestavby.

Image
Změna rozměrů vozidla, nástavby

Hromadnou přestavbou na nosič výměnných nástaveb nebo nosič kontejnerů lze odstranit nesoulad mezi údaji zapsanými v RSV provedením vozidla v případě:

  • změny karoserie (velkoobjemové nástavby, plata, sklápěčky, skříňové nástavby, cisterny, hákové, lanové nebo ramenové nosiče kontejnerů atd.)

  • změny rozměrů vozidla (délka, výška, šířka, rozvor).

Alternativní rozměr pneumatik

V rámci přestavby na nosič výměnných nástaveb lze mimo uvedené změny zapsat i alternativní rozměr pneumatik, vč. dvojmontáže pneu.

Možnost zápisu konkrétního rozměru pneu a disku Vám rádi zodpovíme na uvedených kontaktech.

Zápis pneu je v ceně přestavby vozidla na nosič nástaveb nebo nosič kontejnerů.

Zápis alt. pneu bez přestavby na nosič VN/kontejnerů nelze.

rozhodnutí mdčr hp-0518

NOSIČE VÝMĚNNÝCH NÁSTAVEB

Společnost DUCOM s. r. o. je oprávněna na základně rozhodnutí MDČR provádět přestavby vozidel kategorie N, O a R (dříve OT) na nosiče výměnných nástaveb.

Rozhodnutí MDČR je platné pro všechna vozidla uvedených kategorií bez ohledu na výrobce a provedení karoserie.  

Přestavbu lze realizovat bez souhlasu výrobce vozidla.

Přestavba probíhá na základě posouzení stavu vozidla naším technikem v provozovně objednatele.
Image


Sankce a omezení

LEGISLATIVA

Vozidlo, na kterém byly provedeny neschválené změny v jeho provedení se považuje za technicky nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích. Za spáchání dopravního přestupku "Technicky nezpůsobilé vozidlo" dle ust. § 125c / 1a) 3. zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích je řidiči přičítáno 5 bodů v rámci bodového systému (bodového hodnocení řidičů). Tento přestupek nelze řešit v blokovém řízení udělením blokové pokuty, ale po spáchání přestupku je s řidičem zahájeno správní řízení. Ve správním řízení pak hrozí sankce 5.000 – 10.000. Za spáchání tohoto přestupku se udělí i zákaz činnosti (řízení motorových vozidel), konkrétně na 6 měs. - 1 rok.

Stanice STK je dle ust. § 8 odst. 7 vyhlášky č. 302/2001 Sb., o technických prohlídkách a měření emisí vozidel povinna při technické prohlídce ověřit soulad provedení vozidla s údaji uvedenými v technickém průkazu včetně zajištění fotodokumentace jako přílohy k protokolu. V případě zjištění rozporu v provedení vozidla je tato závada klasifikována jako vážná (kategorie B) a technická způsobilost vozidla je omezena na 30 dnů.





V případě dopravní nehody lze předpokládat snížení plnění vyplývajícího z povinného ručení (v některých případech i odstoupení od smlouvy o povinném ručení ze strany pojišťovny). Povinnost uhradit vzniklou materiální škodu nebo zdravotní újmu dalším účastníkům dopravní nehody tak může nést provozovatel neschváleného vozidla resp. zodpovědná osoba, která provoz neschváleného vozidla na pozemní komunikaci nařídila.





Společnost DUCOM s. r. o. je oprávněna dle rozhodnutí Ministerstva dopravy ČR M-C-1095/I č. j. 2740/2015-SCH2 na základě posouzení a prohlídky stavu provést tzv. hromadnou přestavbu, vozidlo převést do kategorie nosičů výměnných nástaveb s příslušným zápisem v TP a nástavbu zařadit do kategorie výměnná nástavba dle rozhodnutí MDČR C-2173 č. j. 1570/2016-150-SCH2. Současně je tak umožněno využívat vozidla – nosiče nástaveb k přepravě i jiných výměnných nástaveb schváleného typu (velkoobjemová, skříňová, cisternová apod.). V tomto případě nemusí vozidlo absolvovat mimořádnou TP a na STK jede ve svém pravidelném termínu.